Det här var väl smart!

Jag har återvänt till Rosersberg. Hade nog egentligen tänkt att jag skulle fortsatt mitt bloggande även på hemmaplan, men så blev det helt enkelt inte. Har inte riktigt haft lust helt enkelt.
.
Har dragit igång rätt bra på skolan med miljö och energi, vilket jag ser lite som min hemmaplan. Energiberäkningar har jag ju fått pyssla en hel del med den senaste tiden, men det är alltid intressant att höra en till beräkning. Som alltid måste man fuska när man räknar, för verkligheten är tyvärr inte statisk. Vissa saker kan man inte styra över, som hur länge folk duschar eller hur kallt det blir på nätterna. Men vi räknar i det närmaste likadant, så det känns bra.
.
Fick dessutom ett tips om en el-energimätare från Clas Ohlsson för 600:-. Skitsmart liten pryl, med trådlös displayenhet så man inte behöver stå i elskåpet och läsa av förbrukningen. Dessutom kan man ladda den med massa värden och snabbt få koll på sin elkonsumtion. Just nu, med dator och TV igång, gör av med 39 öre i minuten, eller 0,26 kW. Sen jag kopplade in mätaren har jag blivit av med 94 öre till Karlstad energi, och jag har belastat miljön med 0.06 kG CO2.
Elisabeth höll väl på att få spel på mig när jag i det närmaste sprang genom Clas Ohlsson för att få min mätare, och när vi väl kom hem fick hon bestämt inte starta spisen innan jag hade kopplat in mätaren och kunde se hur mycket den drog (1 platta, ganska precis 1 kW)
.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Du ska veta att jag verkligen går och kollar på den där ;) Bra köp!

2010-04-26 @ 13:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0