Bloggare

Nu fick jag ett infall igen, och startade en blogg. Jag gjorde det en gång, tillsammans med en kollega, och skrev vad jag tyckte då och fortfarande tycker en ganska viktig text. En lång utläggning om hur byggnadsnämnder runt om misstolkar byggregler och på så vis är de största energibovarna i sverige.
Det var ju kul och så, men helt ärligt, sånt orkar man ju inte fundera ut speciellt ofta.
Så den här gången har jag tänkt att jag ska göra som så många andra, skriva en blogg om typ mig, mitt liv, mina glada dagar och bara ibland mina idéer om svensk energipolitik och annat som kanske kan tyckas vara viktigt!
Jag tror det är bra att skriva, och jag har insett nöjet i att läsa andra bloggar, till och med sådana skrivna av folk jag inte känner.
Idag, i mitt liv, sitter jag iaf med mysbyxor och tofflor och lyssnar på Volbeat. Jag har tänkt städa lägenheten, det är ju alla hjärtans dag, och även fast jag kan hålla med många om att det är ett jävla påhitt som bara kostar pengar så är det ändå så att jag har en speciell någon. En speciell någon som förtjänar att visas all uppskattning i världen för att hon är så fin och go! Och då kan jag ju utan att det kostar något speciellt göra det genom att försöka vara en så bra sambo som möjligt helt enkelt. Ska försöka laga till nånting gott sen också...
Men det var inte dit jag skulle komma, jag städar ju som ni förstår inte, jag sitter vid datorn. Och det är banne mig Volbeats fel, för jag vill inte dra igång dammsugaren så att jag inte längre hör. Så bra tycker jag att de är just nu! Det går garanterat snart över, jag brukar lyssna sönder mig på band jag gillar. Men just nu känns det jävligt fräscht med en sångare som ropar ut sina texter!
mmm, nu får jag väl rycka upp mig och börja på att göra sånt jag ska. Men det känns bra det här, jag tror jag kan bli en bloggare! Jag hoppas och tror att mitt liv innehåller tillräckligt med roligt för att jag ska kunna fortsätta skriva! Kanske inte såhär långa utlägg varje gång, och kanske inte nya inlägg varje dag, men lite lagom.
På återseende då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0