Nämen SJ, snö i år igen?! Nedrans oflyt!

Tänka sig, runt om i Sverige står nu återigen kollektivtrafiken handfallen inför snön, och framstår nästan chockade. Det är ju ändå lite komiskt att de varje år försöker spela "överrumplad-kortet", jag tror att folk har viss förståelse om man faktiskt förklarar att man inte har råd med en plogbil till varje buss.
.
Och förutom svensk lokaltrafik som överrumplas av snöfall börjar helt plötsligt varenda tak rasa in. Riktigt så är det såklart inte, ett fåtal tak på större konstruktioner har inte klarat att stå pall. Likförbaskat ser man bilder på nyheterna över gubbar som står på sina tak med spaden i högsta hugg!
Det är ju inte så farligt! Jag tror inte jag har fel om jag säger att inte ett enda normalt (korrekt konstruerat) villatak har rasat in? Nej, själv tar jag istället tillfället i akt att prova bärigheten i vår balkong. Jag har flera gånger funderat på hur många som egentligen kan vistas därute innan dödsstörtningen är ett faktum, och på grund av den uppenbara risken har det aldrig provats. Nu däremot provar vi med snölast, och även om jag tycker det är lite onödigt att bli rädd för att taken ska rasa in, så tänker jag inte gå ut och skotta snö från min balkon. Då får den hellre rasa själv med sin snölast, än tillsammans med mig och ett spadtag mindre snö.
.

.
Nu vankas svinfärssås och färsk pasta, tillsammans med en falcon bayersk. Jag håller på att bli fet här uppe i Rosersberg, men nästa vecka ska jag ta tag i bukfetman när jag kommer hem på LIA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0